زان یار دلنوازم (پیش به سوی بهار)

در این وبلاگ دلنوشته ، سخنرانی و صوت مرتبط با دکتر احمدی نژاد گذاشته می شود

دکتر احمدی نژاد در پیام تصویری "مهر مردم": دعوا بر سر حق و جایگاه مردم است


پیام تصویری در کانال تلگرامی Ahmadinejad.ir


متن در ادامه مطلب 

سوال :بسم الله الرحمن الرحیم . جناب اقای دکتر احمدی نژاد اخیرا شاهد یک سری اقدامات به هم پیوسته و برخی اظهار نظر ها از طرف افراد دو جناح هستیم که علیه دولت قبل ایراد می شود و از جمله آنها اظهارات دادستان دیوان محاسبات که تحت نظر رییس مجلس شورای اسلامی فعالیت می کند اتهاماتی را به دولت قبل و شخص حضرتعالی منسوب کرده ، برای مردم این سوال مطرح است که این اتفاقات چه هدفی را دنبال می کند ، از شما می خواهیم که در این زمینه روشنگری بفرمایید و اینکه اساسا از این اتهامات به دنبال چه هدفی هستند؟

بسم الله الرحمن الرحیم.

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه
سلام عرض میکنم خدمت مردم عزیز ایران، از خدای متعال برای آنها و همه آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان عزت ، سلامتی و توفیق روزافزون مسئلت دارم.
بله عده زیادی از مردم هم از خود من سوال کردند و خواستند در این زمینه روشنگری کنم ،احساس نگرانی کردند که یک ماجرای جدیدی در کشور اتفاق می‌افتد و گویا یک دوره جدیدی از برنامه های سیاسی و غیر سیاسی علیه دولت قبل شکل می گیرد.
من هم مانند بقیه مردم یک روز صبح بلند شدم و دیدم آقایی صحبت کرده و اتهامات متعددی را به خصوص به بنده و دولت قبل وارد کرده است. کاملاً تنظیم شده بود. بخشی از حرفها را در سوال ها آورده بودند و بخشی را در حرفهای ایشان طوری کنار هم قرار داده بودند و از واژه هایی استفاده کرده بودند که یک نوع خلاف بزرگ و سوء استفاده عظیم را به ذهن خواننده القاء کنند.
خب از همان روز ما از آقای وکیل خواستیم که بروید و ببینید اصلاً موضوع چیست؟ ایشان ادعا کرده است که ما ۷ پرونده ی قطعی محکومیت داریم و در حال اجرا است .
به گونه ای سخن گفته که گویا من هفت هزار میلیارد تومان را برده‌ام و حیف و میل کرده‌ام و آنها می‌خواهند پس بگیرند اما نمی‌دانند چگونه ؟ چون اموال من خیلی محدود است و آن را هم شناسایی کرده اند. گفته اند ۲ میلیارد البته همان چهار واحد آپارتمانی که من و فرزندانم داریم. یعنی ۱ واحد من و ۳ واحد فرزندانم. گفته اند دو میلیارد می ارزد .حتی از انفصال دائم و اعدام اداری مفصلاً صحبت کرده‌اند.
من از آقای وکیل خواستم بروند و ببینند موضوع چیست و موارد را بگیرند تا لااقل ما خودمان بدانیم چه اتفاقی افتاده است. پیگیری ایشان تقریباً ۹ روز طول کشید . بعد از ۹ روز یک چیزهایی دادند که من بعضی از موارد را توضیح می‌دهم. همین هایی که به ما دادند کاملاً خودشان را محکوم می‌کند و دروغ بودن ادعاها را ثابت می‌کند. من یک مورد را توضیح می‌دهم و بقیه هم از همین قبیل است؛
ایشان گفته است که هفت هزار میلیارد تومان سوء استفاده شده و من باید آن را پس بدهم. ماجرا به داستان یارانه ها باز می گردد. مردم ما می‌دانند که یک قانونی تصویب شد که طی آن قیمت حامل‌های انرژی بالا برود مردم تحمل کنند و حدود ۸۰ درصد این افزایش قیمت به مردم باز گردد.
خوب مردم همراهی کردند و تحمل کردند. دولت هم تلاش کرد تا آن رقم را به مردم برگرداند. اما وقتی قیمت ها بالا می رود چه کسانی پول را جمع می کنند ؟ مجموعه هایی مانند وزارت نیرو ،وزارت نفت، شرکت نفت اینها پول را جمع می‌کنند اما دلشان نمی‌خواهد آن را به مردم بدهند. می‌خواهند دست خودشان بماند و خودشان خرج کنند، الان هم همین طور است و نمی دهند. در آن زمان هم نمی خواستند بدهند اما آن موقع قاطع برخورد می شد.
سازمان هدفمندی معتقد بود که ۷-۸ هزار میلیارد تومان از سهم مردم را نمی دهند آنها هم به مردم تعهد داده‌اند و باید سر ماه مبلغ یارانه ها را به حساب مردم بریزند. دولت بررسی کرد و دید حق با سازمان هدفمندی است. طبق قانون اساسی وقتی بین دستگاه‌های اجرایی اختلاف پیش می‌آیند نظر دولت حاکم است.
دولت هم مصوب کرد که پول از حساب شرکت نفت برداشته شود و به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها برود.سازمان هدفمندی هم بین مردم توزیع کرد. همه ماجرا همین است، حالا این آقا ادعا می‌کند که این هفت هزار میلیارد تومان سوء استفاده شده و من باید پس بدهم اما در همان دیوان محاسبات چند بار این موضوع رسیدگی شده و حاکم شرع دیوان محاسبات گفته که تخلفی اتفاق نیفتاده است یعنی هیچ محکومیتی وجود ندارد و هیچ تخلفی اتفاق نیفتاده است و این حرف آقای دادستان یک دروغ بزرگ و یک نامردی بزرگ است. به نظرم این در چارچوب یک طراحی جدید علیه دولت قبل است، نشسته اند طراحی کرده اند و به خیال خودشان می‌خواهند تخریب کنند.
ملت عزیز هم بداند این یک عمل کاملاً سیاسی است. ما الان حکم قاضی شرع را داریم که بعد از پیگیری های مکرر آقای دادستان به عنوان حکم نهایی اعلام کرده که هیچ تخلفی اتفاق نیفتاده است .
آقای دادستان اعلام کرده که حکم را داریم اجرا میکنیم و از حقوق کم میکنیم و البته ما هیچ خبری از این ماجرا نداریم.

سوال: در برابر این اتهام کذبی که به شما زده شده چه تصمیمی می خواهید بگیرید و اصولاً جایگاه دادستانی دیوان محاسبات از نظر قانون چگونه است؟

از نظر قانون اساسی ما چنین چیزی نداریم ، این یک دادستانی زیر نظر مجلس است و چنین چیزی در قانون اساسی وجود ندارد . و من نمی خواهم ورود کنم ، در قوانین عادی این را درست کرده اند اما در همان قوانین عادی هم ایشان اجازه ورود به مسائل مربوط به رییس جمهور و وزرا را ندارد ولی وارد می‌شود. بلاخره زور است، ما چکار کنیم، مثل بقیه زور‌هایی که در این کشور فعلا گفته و اعمال می‌شود این هم از همان نوع است، من نمی‌خواهم به این بخش بپردازم . می‌خواهم به اصل موضوع بپردازم که داستان چیست و چطور این دروغ های بزرگ پشت سر هم و بی مهابا گفته می شود. یک مقام رسمی می آید و در یک رسانه یک اتهام خیلی بزرگ و دروغ بزرگتر را مطرح می کند.

سوال: بالاخره یک اتهام کذبی زده شده است. آیا امیدی هست که این مسئله را بشود از مجاری قانونی پیگیری کرد؟

البته همیشه باید امیدوار باشیم. ما حتما پیگیری می‌کنیم. آقای وکیل مهلت به ایشان داده اگر عذرخواهی نکند و پس نگیرد حتما شکایت خواهیم کرد اما اینکه چطور رسیدگی شود باید دید.

سوال: سابقه اتهاماتی که به دولت قبل نسبت داده می شود و تبلیغات منفی که روی می‌دهد به ۱۲ سال گذشته بر می گردد و این مساله همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد دو جناح اصلی کشور هم با هم نوعی هماهنگی و هم سویی در این مسئله دارند ،می خواهم از حضرتعالی خواهش کنم یک مقدار بیشتر در این زمینه توضیح دهید که این‌ها به دنبال چه هدفی هستند؟ شما قبلا گفته بودید که علل و عوامل اصلی را برای مردم توضیح خواهید داد.

بله، مردم، شما که در جریان هستید. دوازده سال است که سیل اتهامات سنگین را از سال ۸۴ تا کنون علیه دولت قبل روانه می کنند . سال ۸۴ رای مردم را نپذیرفتند سال ۸۸ هم رای مردم را نپذیرفتند. همه کاری انجام دادند تا دولتی که خارج از اراده ی آنها سرکار آمده بود را زمین بزنند، به خصوص دو سال آخر دیدیم چه اتفاقی افتاد. دوره ی دوم دولت کلا تحت فشار بودیم در یک منگنه بودیم و دائم داشتیم قیچی می‌شدیم دو ساله آخر که تحریم‌ها آمد و فشار سنگین تحریم‌های بیگانه تشدید شد ما گفتیم ؛ این تحریم‌ها تحریم های سازمان ملل نیست. اینها تحریم‌های خارج از سازمان ملل است، تحریم‌های سازمان ملل ارزش ندارد. کما اینکه همین الان که آنها را برطرف کردند اتفاق خاصی در اقتصاد و روابط بین الملل نیفتاده است. اما این تحریم ها خارج از چارچوب سازمان ملل است تحریم های آمریکا و اروپاست. تحریم بانک مرکزی است.
خوب آنها تحریم کردند اما در داخل اعمال شد. ما هر کاری کردیم که بازار ارز را کنترل کنیم، بازار اقتصاد را کنترل کنیم. دیدیم همان نهادها که باید کمک کنند برای کنترل، خودشان دست اندر کار بودند . بعد هم وزرای ما و مسئولین دولت که ایستادند در برابر جریان و می خواستند یک اقداماتی بکنند. یک روز در این قوه بودند یک روز در قوه دیگر. یک روز اینجا احضار و یک روز جای دیگر، یعنی فشارهای داخلی باعث شد که تحریم ها اثر کنند ضمن اینکه ۴-۵ برنامه داشتیم که اگر آنها اجرا می شد، تقریباً اثری از تحریم ها نمی‌ماند. الان هم همین است اگر آن چند کار انجام بشود مردم راحت می‌شوند و اقتصاد ادامه پیدا می‌کند و دیگر مشکلی برای اقتصاد کشور پیش نمی آید ،نه اینکه هیچ مشکلی پیش نیاید، یعنی مشکل قابل توجهی پیش نمی‌آید، اما گفتند نمی گذاریم و محکم ایستادند که اجازه نمی دهیم شما این کارها را انجام بدهید.
بعد از پایان دولت ما با دولت فعلی شدند سه قوه و هر سه علیه ما، چهار سال است که انواع اتهامات را می‌زنند و برخورد می کنند، دستگیر می کنند و می برند و رسانه ها، رسانه ی ملی بی مهابا و مصون از هر گونه تعقیب دارند تهاجم می کنند. اما مسئله چیست؟ همه می‌دانند که دولت نهم و دهم پاک ترین دولت تاریخ ایران است همه می دانند که هیچ سندی پیدا نشد و نخواهد شد به لطف خدا، چون وجود ندارد. من بارها گفته‌ام و همکارانم هم گفته‌اند که هر چیزی علیه ما دارند اعلام کنند ،اگر سندی دارد منتشر کنند ولی منتشر نشد تا حالا و نخواهد شد به لطف خدا. چون وجود ندارد.آنها می‌خواهند به اتکا تکرار دروغ ها و تهمت‌های بزرگ در ذهن مردم یک غبار بنشیند و یک نگرانی درست بشود نسبت به دولت قبل.
اما دعوا سر چیست؟ چرا این کار را می‌کنند. با هیچکس در تاریخ سیاسی ایران با این حجم و این شدت و این طول زمان این طور برخورد نشده است. اوایل انقلاب داشتیم علیه برخی از شخصیتهای بزرگ انقلاب که خادم ، صادق و پاک بودند، جو سازی شود ولی نه این مقدار، اینطور نبود که همه جناح‌ها و جریان‌های سیاسی متحد علیه آنها فعالیت کنند. یک عده می‌گفتند و یک عده هم دفاع می‌کردند. به خصوص نهادهایی که رسمی تر بودند دفاع می‌کردند و پشتیبانی می‌کردند. اما چطور شد که علیه دولت نهم و دهم چنین می کنند؟ من این را می خواهم برای مردم توضیح بدهم ، اصلاً دعوا سر چیست؟ دعوا سر مردم و حق مردم و جایگاه مردم است، دو تفکر مقابل هم اند، دو باور، دو رویکرد دو عملکرد.
ما معتقدیم حق تعیین سرنوشت و حق حکومت مال مردم است. ما معتقدیم هرچه در کشور است متعلق به مردم است ، نفت یا معدن یا آب یا زمین یا جنگل و ثروت و خود دولت ، قوه قضاییه، مجلسو کل حکومت، همه متعلق به مردم است.
ما معتقدیم هیچ کس بالاتر از مردم نیست. ما معتقدیم که حرف مردم و خواست مردم باید حاکم بشود. هیچ کس نباید خودش را بالاتر از مردم بداند ،هیچ کس نباید برای خودش حقی بالاتر از حق مردم قائل باشد. ما معتقدیم هیچ طبقه ممتازه ای در کشور نباید شکل بگیرد تحت هر عنوان، لباس، بهانه و دلیلی. انقلاب نکردیم که یک سری خاندان‌ها بروند و خاندان های جدید، مثل آنها یا بد تر از آنها بیایند، ما معتقدیم عدالت باید باشدو آزادی حق مردم است. ما مخالف این سیستم بانکی هستیم. سیستم ربوی که ثروت همه مردم را جمع میکند و در جیب عده ای می گذارد، مردم را به خاک سیاه می نشاند و ثروت مردم را در جیب عده ای می گذارد و آنها قسطش را هم نمیدهند و بعد میروند رسانه و حزب درست میکنند و از ملت طلبکار هم هستند و اما مردم بیچاره برای چهار یا پنج ملیون قرض الحسنه که برای گوشه ای از جهاز فرزندانشان یا پول پیش خانه لازم دارند ماهها در‌به‌در بانکها میشوند و به جایی هم نمیرسند .
ما مخالف ضعیف کشی هستیم، مخالفیم که ضعفا تحت فشار قرار بگیرند و قدرتمندان هر کاری دلشان خواست بکنند . ما معتقدیم هیچ کس حق ندارد خود را معادل نظام ، انقلاب و اسلام تلقی کند . اینها متعلق به ملت است و همه اینها یعنی ملت ،وقتی میگوییم انقلاب یا نظام یعنی ملت، ما قبول نداریم به نام انقلاب اشرافیت سیاسی و اقتصادی شکل بگیرد و روی ملت چنبره بزنند و فرصتهای رشد و بالندگی را از ملت بگیرند و هرکس که صدایش در آمد اَنگی به او بزنند و صدایش را خفه کنند .
ما قبول نداریم عده ای به هر ترتیبی به مناصب حکومتی برسند و از قدرت آن منصب برای تثبیت خود و کنار زدن رقبا استفاده کنند ، ما قبول نداریم مناصب حکومتی ارثیه پدری عده ای است ، ما قبول نداریم که به جای فریاد زدن بر سر ظالم، دائما بر سر مظلوم بکوبند که اعتراض تو باعث وهن نظام شده ، ما میگوییم ظلم باعث وهن نظام و کشور است ، ما میگوییم انقلاب فقط تعهدات مردم نیست بلکه تعهدات حاکمان نسبت به مردم است .
مردم فداکاری کردند و سیستم را برپا کردند الان دیگر باید چه بکنند ؟ این حاکمان اند که متعهد به مردم اند ولی دائما برعکس تفسیر میشود و مردم یک طرفه متعهدند .
دعوا سر این مسائل است در سطح بین الملل هم همین گونه است.
اما این خیلی نامردی است که یک دعوای سیاسی و عقیدتی را چون حریف نمیشوند و در برابرش منطقی ندارند در قالب اتهامات مالی و امنیتی می برند ، این خیلی بد است ، ما میگوئیم اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید، مرد باشید و بگویید دعوا سر این مسائل است نه اینکه یک طرفه تهمت‌ها را میزنید و خیالتان هم راحت است که تحت تعقیب قرار نمیگیرید . البته خیال میکنند ، ملت هوشیار است . مشکل این دوستان این است که ۱۲ سال کوبیدند اما میبینند که ملت حرفشان را قبول نکرده است ، ملت وفادار ، هوشیار، قدرشناس و جوانمرد است و خادمان و نوکران خود را دوست داشته و ابراز محبت میکند و همین باعث ناراحتی آنها است .
سال ۹۰ آقایی از مسئولین بالا ( منظورم طبقه بالای اینجا نیست ، مسئولین بالا) را صدا کردم و گفتم چرا اینقدر حمله میکنید ، آخر چه اتفاقی افتاده مگر ما چه گناهی کردیم جز خدمت ، فداکاری و تلاش شبانه روزی . همکاران ما بی وقفه میدوند و تلاش میکنند تا گره ای از زندگی مردم باز کنند و یک گام کشور را جلو ببرند . او گفت : مشکل همین جاست ، شما رفتید کار کردید و محبوب شده اید و نظرات شما در مناسبات سیاسی و انتخابات تعیین کننده است و ما این را نمی خواهیم . گفتم : عجب ! پس نباید کار می کردیم ؟ ملت انقلاب کرد و حکومت تشکیل داد تا افرادی که می آیند کار نکنند چون اگر کار کنند مردم به آنها لطف میکنند و این میشود نقطه ضعف ، مشکل اینجاست که مردم بزرگوارند و ما را دوست دارند ، خوب ما چه کار باید بکنیم.آیا بگوییم دوست نداشته باشید .
اخیرا که این ماجرا به راه افتاد بعضی از افراد امنیتی وابسته به باند های ثروت و قدرت نشستنه اند و گفته‌اند چرا هرچه میزنیم اتفاقی نمی افتد و باز رابطه اینها با مردم برقرار است .
الان ۴ سال است که ما در سکوتیم و جز ملاقاتهای مردمی و یا اینکه من و آقای بقایی رفتیم در انتخابات ثبت نام کردیم و ردمان هم کردند باز هم سکوت کردیم ، کار دیگری نکرده ایم ، اصلا راجع به مسائل کشور صحبتی نکرده ایم ولی باز نگرانند و می گویند : رابطه ی اینها با مردم بسیار قوی است و این رابطه را باید قطع کرد ، می گویند هرچه قدر میزنیم آنها ایستاده اند و باید کاری کنیم که از چشم مردم بیفتند . یک سلسله طراحی پشت سر هم کردند و دروغهای بزرگ و تهمت های جدید زدند. داخلی ها و بیرونی ها با هم همراهند و به هم پاس میدهند . اخیرا آن شبکه آمریکایی گفته که؛ اینطوری نمی شود و باید حسابی بزنیم ، مردم به اینها اعتماد و محبت دارند و باید کاری کنیم که از صحنه خارج شوند. به همین دلیل نشسته اند و طراحی کرده‌اند و موج جدیدی راه انداخته اند و شروع کردند به تبلیغات جدید و باز هم خواهند کرد .
بگذارید جمله ای بگویم : گفتند ۷ هزار میلیار به مردم داده اند ، من به مردم عزیز می گویم اگر واقعا فرصت می شد و مانع نمی شدند بنده و همکارانم با در نظر گرفتن آینده کشور و نسلهای آینده، همه ثروت را بین مردم تقسیم میکردیم . ما مخالفیم که ثروت در احتکار دولت و عده خاصی باشد تا رانت و سوء استفاده و بریز و بپاش درست شود و مردم نیازمند باشند ، اینها مال مردم است و اگر فرصت بود ما همه آن را تقسیم می کردیم ، این فقط گوشه ای از آن بوده و فقط یک بیستم درآمد نفت در بین مردم توزیع شده و اینها اینقدر جزع و وزع می کنند و به هر قیمت می خواهند آن را از دست مردم در بیاورند . می آیند و می گویند فلانی محکوم است چون پول نفت را به مردم داده ، اگر فرصت می شد من همه آن را بین مردم تقسیم می کردم.

سوال : آقای دکتر در این اتفاق یا موج جدید که راه افتاده ابتدا برخوردهایی را از طرف دستگاه قضایی شاهد بودیم ، آقای بقایی را به صورت بلاوجه و غیرقانونی بازداشت کردند ، به دنبال آن یک عضو هیات رییسه مجلس خواستار برخورد با جنابعالی شد ، پس از آن دادستان دیوان محاسبات یک سری اظهارات خلاف واقع کرد و یک عضو جامعه روحانیت مبارز اظهاراتی کرد که این اظهارات هم باز کذب بود . می‌خواهیم بدانیم آیا انتظار دارید که این سلسله اقدامات در روزهای آینده باز هم ادامه پیدا کند و بازیگران دیگری هم وارد این سناریو بشوند؟

حتما همینطور است ، البته به شما بگویم که یک وجه مهم کار پوشاندن ناتوانی های خودشان است. بالاخره اینهایی که سر کار هستند کشور را اینگونه اداره می کنند ، همه ملت می بینند که چگونه کشور اداره می شود ، واقعا چه اشکالی دارد ۵ رفراندوم برگزار شود و نظر مردم راجع به فلان کار اقتصادی یا فلان رفتار دیپلماتیک گرفته شود . منتهی اینها شجاعتش را ندارند که این کار را بکنند و من احتمال میدهم که قرار است یک اتفاقاتی بیفتد و امتیازاتی به بیگانه داده شود و قراردادهای تحمیلی درست شود و یا قرار است روی ضعف های بزرگ پوشانده شود ، این فضای تبلیغاتی را علیه ما درست می کنند تا روی آنها را بپوشانند . البته من به ملت عزیز ایران عرض می کنم که به تناسب شرایط باز هم با مردم صحبت خواهم کرد.
من برای همه ملت عزیز ایران سلامتی ، موفقیت و عزت آرزو می کنم ، امیدوارم اینها هم از این کارها دست بردارند و از این فرصتی که ملت در اختیارشان قرار داده برای خدمت به ملت استفاده کنند. همینطور که این سالها گذشته بقیه هم خواهد گذشت ، بالاخره حسابرسی خواهد شد ، خیال نکنند حسابرسی فقط در قیامت است ، نه ، همین ملت هر روز حساب ها را نگه میدارند ، هر روز حسابها دست ملت است وهمه ما باید نگران روزی باشیم که ملت پرونده های ما را باز کند و آن روز جایی برای پناه بردن نداشته باشیم.
۰ نظر ۰ موافق ۰ مخالف
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
درباره من
طراحی شده توسط رضا