زان یار دلنوازم (پیش به سوی بهار)

در این وبلاگ دلنوشته ، سخنرانی و صوت مرتبط با دکتر احمدی نژاد گذاشته می شود

یک مقاله بسیار خواندنی


 متن در ادامه مطلب 

فریب مارپیچ سکوت را نخورید؛

نام احمدی نژاد را سر دست بگیرید و به آن ببالید

((ما باید وضعیتی به وجود بیاوریم که در آن، بودن با احمدی نژاد به یک ننگ تبدیل شود. او تقریبا به عنوان یک قهرمان فرهنگی پذیرفته شده است. چنین وضعیتی مایه شرمساری است. ما باید ارزشهایمان را تقویت کنیم. باید اخمیت شرمسار بودن را برگردانیم)).

اینها سخنان شیمون پرزیکی از بزرگترین جنایتکاران تاریخ معاصر است، سخنانی که در مهرماه 1389 در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز بیان شد و البته عملیات اجرایی آن از مدتها قبل کلید خورده بود، عملیاتی که با کلیدواژه دروغ، پوپولیسم و تقلب از بیرون مرزهای جمهوری اسلامی آغاز و دامنه آن تا داخل مرزها امتداد یافت و قائله مخوف 88 را رقم زد تا مردمی که در نهایت انقلابی گری و امید به آینده ای روشن و دنیایی  عاری از ظلم و فساد و تبعیض، محمود احمدی نژاد را به عنوان نماد حرکت جمعی و تاریخی خود برگزیده بودند دست از آرمان عدالت خواهی و آزادی طلبی خود بردارند.

پویش جهانی احمدی نژاد ستیزی در واقع هجمه بر علیه مردمی بود که روشی متفاوت و خارج از چارچوب های کنترل شده جکومت ها در جهان معاصر را  در استمرار مجاهده  تاریخی خود در چارچوب مکتب ناب اهل بیت (ع) برای تحقق آرمانهای والای انسانی برگزیده بودند.

تردیدی نیست که صهیونیسم بین الملل تمام ابزارها و امکانات خود را بسیج کرد تا نگذارد این آرمان الهی و مشترک فطری در سطح جهان منتشر و فراگیر شود و البته این رفتار کماکان ادامه دارد، اما سوال اصلی اینجاست که صاحبان بنگاههای رسانه ای و امپریالیسم خبری با چه روشی این هدف را دنبال می کنند؟

پاسخ این سوال را خانمی آلمانی به نام الیزابت نوئل نیومان با ارائه نظریه ای در شکل گیری افکار عمومی با عنوان "مارپیچ سکوت" بیان کرده است. الیزابت نئومان که متولد 1916 است و به سال 2010 فوت کرد بخشی از دوران زندگی اش با قدرت گرفتن هیتلر و نازی ها در آلمان مصادف بود. یعنی زمان اوج قدرت هیتلر حدود 20 سال داشت.

همان طور که می دانیم تبلیغات در آلمان هیتلری بسیار قوی بود به اضافه اینکه حالت انحصاری داشت یعنی تبلیغات مخالف امکان پذیر نبود و همراه با وحشت و ترس از دستگیر شدن به علت ابراز مخالفت سیاسی بود. این دو نکته یعنی فراگیری رسانه های جمعی و همصدا شدن آنها و ترس از مخالفت و ابراز نظر متفاوت با نظر اکثریت به نوعی در نظریه نیومان دیده می شود که می تواند غیر مستقیم و تلویحا متاثر از محیط سیاسی و اجتماعی در بخشی از دوران زندگی او باشد.

نظریه مارپیچ سکوت توضیح شکل گیری افکارعمومی  در مورد مسائل و موضوعات مهم است. این نظریه، سکوت گروهی را توضیح می دهد که احساس می کنند نظر و عقیده آنها از نظر تعداد در اقلیت قرار دارد، هر چند ممکن است در واقعیت درست نباشد.

سه تصور یا سه ادعای اصلی نظریه این است که مردم در رفتارها، آمد و شدها و ارتباطات روزمره خود نوعی درک عمومی راجع به افکار عمومی غالب و نظر اکثریت و اقلیت دارند. دیگر اینکه مردم نمی خواهند در گروه اقلیت باشند و از انزوا و فشار گروهی می ترسند و سوم اینکه از ترس انزوا و زیر فشار قرار گرفتن و به خاطر اینکه مورد طعن و تمسخر و یا طرد و بی اعتنایی قرار نگیرند سکوت می کنند.

به موازات انتشار و توزیع افکار و عقاید توسط رسانه های جمعی به عنوان عقاید غالب و مسلط، حمایت میان فردی از عقیده ی اقلیت به مرور ضعیف می شود، و لذا تعداد افرادی که آشکارا عقیده ی اقلیت را بیان نمی کنند و یا به عقیده اکثریت گرایش پیدا می کنند ، روز به روز بیشتر می شود، به گونه ای که مارپیچ سکوت در جامعه شکل می گیرد و یک عقیده به عنوان عقیده فراگیر تثبیت می شود.

با تعمیق در نظریه خانم نیومان که البته از نظر روانشناسی هم امری بدیهی و قطعی می نماید به وضوح می توان به تحلیل علت پروپوگاندای تبلیغاتی جبهه استکبار پی برد، در واقع همین روش است که در نهایت موجب می شود حتی افرادی که به زعم خود در جبهه انقلاب و ضد استکبار تعریف می شوند هم پرچم احمدی نژاد ستیزی (بخوانید مردم ستیزی) در دست بگیرند و احمدی نژاد را غیر صادق، ضد ولایت، عوام فریب، پوپولیست و... بدانند، چرا که با توجه به حجم سنگین تبلیغات جهانی رسانه ها علیه احمدی نژاد، افرادی که مشی سیاسی شان به دلیل نداشتن گفتمان و تحلیل و عدم پایبندی واقعی به آرمانهای انقلابی صرفا بر اساس امواج تبلیغاتی و فضای ظاهری حاکم بر افکار عمومی رقم می خورد از هراس قرار گرفتن در موضع انفعال و بی سواد نامیده شدن به راحتی جبهه مردم را رها کرده و با بلندگوهای تبلیغاتی امپریالیسم هم صدا و هم راستا می شوند.

اما نباید فراموش کرد که افکار عمومی واقعی برآیند اذهان و افکار توده های مردم است که مسلما صرفا بر امور فطری اجماع می کنند و سایر امواج فیک و جعلی صرفا برای مدت محدودی اثر گذارند و از آنجا که فاقد عقبه مردمی هستند به سرعت فروکش کرده و از بین می روند و در نهایت این عزم توده ها مردم و اراده آحاد افراد بشر است که سرنوشت آنها را رقم خواهد زد، آنچنان که د همیشه تاریخ جاری بوده است.

لذا به همه دوستداران دکتر احمدی نژاد به عنوان نماد اراده ملت انقلابی ایران توصیه می شود ؛ فریب مارپیچ سکوت طراحی شده توسط امپریالیسم رسانه ای صهیونیسم جهانی را نخورده و با افتخار نام احمدی نژاد را به عنوان نماد حاکمیت مردم در دست بگیرید و به آن ببالید، چرا که این نام امروز فصل تمایز جبهه انقلاب و جناح های انقلاب نما است.

((و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین))

سید یاسر زواره ای

 

منبع: مرقومه ء سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی بزرگمهر

سال دوم شماره  23 - سه شنبه 30 خرداد 1396

آدرس تلگرامی : https://telegram.me/bozorgmehr_channel

۰ نظر ۰ موافق ۰ مخالف
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
درباره من
طراحی شده توسط رضا